Hej, jag undrar om någon som har tillgång till nedanstående ritningar från ASJ i Linköping kan ge mig en del mått från dessa?
Ritningsnr. 8190 Underrede till vagn litt G3 med broms 891mm spårvidd. Jag är ute efter mått på och placering av diagonalbalkar.
Ritningsnr. 8194 Korgstomme. Vagn litt G3 med broms 891mm spårvidd. Mått på väggståndare.
Ritningsnr. 8245 Detaljskärningar genom korg, vagn litt G3, 891 mm spårvidd. Takets tjocklek. Med hjälp av föregående ritning räkna ut avståndet mellan buffertbalkens underkant till takets ovansida i mitten och vid sidoväggen.
Ritningsnr. 8901 Underrede till vagn Litt G med bromskur 891 mm spårvidd KBJ. Mått på och placering av diagonalbalkar.
Hälsningar Glenn Lundgren
Ritningar från ASJ i Linköping
-
Re: Ritningar från ASJ i Linköping
Arkivet från ASJ Linköping finns till stor del på Järnvägsmuseet i Gävle
-
Hej, det är nästintill omöjligt att beställa ritningskopior från järnvägsmuseet, har försökt flera gånger utan resultat. Det finns inga inskannade kopior på riksarkivet av de ritningarna från ASJ i Linköping som jag är ute efter. Därför frågar jag efter de viktigaste måtten som jag är ute efter här.
-
Skicka gärna ett mail till mig (anders.habo(kanelbulle)gmail.com) så kan jag kolla vad jag har från ASJ hemma.
Ska försöka minnas ändå, men jag känner mig själv tillräckligt bra för att inse att be om ett mail är en bra ide...
/Anders Ö
Ska försöka minnas ändå, men jag känner mig själv tillräckligt bra för att inse att be om ett mail är en bra ide...
/Anders Ö
-
Hej, jag har lyckats med att få tag på kopior på de ritningarna jag var ute efter från järnvägsmuseet efter ett telefonsamtal med Robert Herpai.