Vilken lokomotor?

Niels Munch
Inlägg: 73
Blev medlem: 27 nov 2024, 08:33

Vilken lokomotor?

Inlägg av Niels Munch »

Kære Forum,

Dette foto er taget af - nu afdøde - Erik V. Petersen [DK], angiveligt i Anten 2007:

Anten 2007 EVP.jpg
Anten 2007 EVP.jpg (173.84 KiB) Visad 310 gånger

Men hvilken lokomotor kan der være tale om?

Bedste hilsener & på forhånd tak
Niels
Anders Jansson
Inlägg: 164
Blev medlem: 25 dec 2023, 21:42

Re: Vilken lokomotor?

Inlägg av Anders Jansson »

Motorlok från Hålltorps gård i Vinninga (Lidköping-Skara). Gården drev bland annat ett tegelbruk.
Niels Munch
Inlägg: 73
Blev medlem: 27 nov 2024, 08:33

Re: Vilken lokomotor?

Inlägg av Niels Munch »

Mange tak, Anders. Så må det være denne:

JOHN BERGMAN & SON MEKANISK VERKSTAD, Motala 148/1953, 891 mm, bm Vo 54 Hålltorps AB, Vinninge, 1970 AGJ ”Hålltorp”, 2004 kvar avställt, 2005 till SkLJ?

Kilde: IndustriBaneFöreningens lister.

Men kom den til Skara-Lundsbrunns Järnvägar, og er billedet evt. taget dér? Blev den skrottet?

M.v.h.
Niels
PeO
Inlägg: 52
Blev medlem: 09 apr 2024, 13:55

Re: Vilken lokomotor?

Inlägg av PeO »

Bilden måste vara tagen i Anten. Det vita huset ligger ungefär mitt mot infarten till AGJ.
Skriv svar