Snabblänkarna

Jan-Anders Wihrén

Snabblänkarna

Inlägg av Jan-Anders Wihrén »

En ändring har gjorts nyligen under Snabblänkar i forumet. Tidigare fanns en snabblänk som jag tror hette "Nya inlägg" eller liknande där man kunde se vad som hänt sedan senast man loggade in. Denna snabblänk är nu borttagen och det finns två som heter "Obesvarade inlägg" och "Aktiva trådar". Där förekommer ofta ganska många inlägg och det kan vara svårt att komma ihåg vilka man kollade på senast. Jag använde mig oftast av snabblänken "Nya inlägg" och där var då ett mindre antal inlägg. För ett par dagar sedan skrev jag till info@jvm2.se och fick svar från Rolf Sten (tack för svaret!) att uppdateringar görs automatiskt utan att de kan påverkas. Detta tycker jag är märkligt för det är väl ändå vi som användare som borde kunna påverka hur utformningen ska vara. Jag har nu börjat tröttna på att harva igeom alla de nuvarande snabblänkarna för att se om det är något nytt och om inte ändring görs så kanske jag slutar att använda mig av forumet. Lite trist eftersom det alltid finns mycket av intresse att ta del av. Men det borde kunna gå att hitta nya inlägg som det var möjligt tidigare. Vill f.ö. minnas att det i samband med detta "nya" Järnvägshistoriskt forum diskuterades hur man just kunde hitta nya inlägg och någon tipsade då om att möjligheten fanns genom den snabblänken som jag nu saknar. Kanske någon mer än jag har reagerat?
z750asn

Re: Snabblänkarna

Inlägg av z750asn »

Jag använder mig av "Olästa inlägg" under menyn "Snabblänkar".
Då får jag bara upp inlägg som är nya sedan jag var inne senast.

Mvh
Anders Svensson, Kalmar
Micke Carlsson

Re: Snabblänkarna

Inlägg av Micke Carlsson »

Jag har fortfarande tillgång till nya inlägg, och till obesvarade/aktiva.
Skriv svar