mbr 886/24
Till samtliga Dfv och Hvstf
Styrelsen får härmed bestämma att vagnar av nedan angivna littera vilka icke ingå i tågsätts normala sammansättning och endast komma till användning vid tillfällen då på grund av särskilt stor resandetrafik, behov av vagnar utöver tillgången på moderna typer föreligger, vid föreskrivna verkstadsrevision icke skola påkostas andra underhållskostnader än sådana som äro erforderliga för vagnarnas hållande i trafikdugligt skick.
Här avsedda vagnar äro
Co3, C2, CD6, CD1, C6, B3, B2, B1, Bo2, C1, Co2, Bo1, ABo1. Vagnarna äro upptagna i den ordningsföljd de för trafiken äro minst användbara.
Stockholm 27/10 1924 Virgin
För att utmärka att endast sådana arbeten utföras som sätter vagnen i trafikugligt skick skall till beteckningen S.R å dylik vagns långbalk följas. Ett T.
SRT. ca 55 resp 20 mm höga
Stockholm 18/2 1925 Svensson
Bo2 blev ombyggda till BCo5b eller Co5, Co2 blev ombyggda till Co5, Bo1 blev ombyggda till BCo8 och ABo1 byggdes om till Ao- eller ACo-sovvagnar.
Ålderdomliga personvagnar 1924.
-
- Inlägg: 184
- Blev medlem: 15 dec 2023, 11:05
- Ort: Vallentuna