Hej!
Jag har inte hört nämnande av JOFA (420058.01) här. Arkivet finns i Arninge.
Här kan du hitta beskrivning av olyckor, vilka vagnar var inblandade och kompensation.
Börja med D 3:1. Fast det står 1933-1944, finns det register skadestånd från 1902-1937. Registret ordnats alfabetiskt baserat på järnvägens signatur. Det finns paragraf nummer i styrelseprotokoll (A2 1-14). I protokollet finns det beskrivning av olyckan, kompensationen och bilaga nummer. I bilagan (A 2b: 1-51) finns det mera uppgifter om skada, fordon och kompensation.
Kirby
JOFA Olycksförsäkring
-
Re: JOFA Olycksförsäkring
Tack för tipset, detta har nog i järnvägshistoriska sammanhang hittills varit ett okänt arkiv!
Re: JOFA Olycksförsäkring
Hej!
Man kan även kolla följande:
Riksförsäkringsverket 420553 Yrkesskadeavdelning 04. D 4 K är register medan F 4 K är handlingar från EJ ömsesidiga försäkring. Detta verkar handlar personskada.
Arbetsgivarnas ömsesidiga försäkring 740012.
Jag hittade ingenting i detta, men kanske du har bättre tur.
Jag har även kollat (eller låtit kolla) följande utan resultat:
Låt mig höra om du hitta någonting med det här eller hitta andra intressant arkiv.
Kirby
Man kan även kolla följande:
Riksförsäkringsverket 420553 Yrkesskadeavdelning 04. D 4 K är register medan F 4 K är handlingar från EJ ömsesidiga försäkring. Detta verkar handlar personskada.
Arbetsgivarnas ömsesidiga försäkring 740012.
Jag hittade ingenting i detta, men kanske du har bättre tur.
Jag har även kollat (eller låtit kolla) följande utan resultat:
- Försäkringsbolaget Nornan CFN/8654:1 i Centrum för Näringslivshistoria
Försäkrings AB Hansa CFN/7573:1 i Centrum för Näringslivshistoria
Försäkringsanstalten Gothia CFN/7580:1 i Centrum för Näringslivshistoria
Låt mig höra om du hitta någonting med det här eller hitta andra intressant arkiv.
Kirby