Från skrivelser i tredje distriktet på museet i Kristianstad har jag antecknat följande.
Till Distriktsförvaltningen I o IIID
Ang prov med glid- och rull/skivlager i tåg 11 och 12 för utrönande av bränslebesparing respektive tågökning.
Prov med ett glidlagertågsätt alternativt ett rullagertågsätt under åtta dagar.
Glidlagertågsättet skall hava nuvarande sammansättning.
3 Ao2, 1 ABCo3, 1 BCo, 1 Co11, 1 Co8, 1 BFo, 1 ACo1, 1 Do2, 1 Fo2 samt 1 F1 plus av extra Ao2
Eftersom boggier m07 ej används till Co11, BFo och ACo1 skola i stället medtagas 1 BCo7, 1 F samt 1 ABCo3.
Rullagertågsättet bestå av.
3 Ao2, 2 ABCo3, 2 BCo, 1 Co7, 1 Co8, 1 Do2, 1 Fo2, 2 F1
För prov om ökning av vagnvikt första gången därefter boggivagnar mer än glidlagertågsättet.?? Hur tolka?
I mitten av mars ökar utlandstrafiken och ger dubblering av tåg 11 och 12.
Stockholm 10/2 1923
Montering av rull- och skivlager
Enär Co7 ännu ej hava tryckluftbroms skola desamma utrustas med tryckluftledning.
Jämförande prov av lager 1923
-
- Inlägg: 228
- Blev medlem: 15 dec 2023, 11:05
- Ort: Vallentuna