Nytt material på JGJ.se

Anders Östlund

Nytt material på JGJ.se

Inlägg av Anders Östlund »

Sidan om JGJ har varit ganska statisk det sista, men plötsligt händer det, dels får vi in en del material och dels så drabbas webmastern (undertecknad) av inspiration vid ungefär samma tidpunkt och sidan blir uppdaterad.

Igår och idag har vi lagt ut ett antal bilder som har kommit in, dels en målning på Förnäs, några bilder som togs vid en genomresa i Jönköping 1968, ett foto från sträckan mellan Lyckås och Svängen i Skärstad samt två vykort från Rosendala som vi (jag...) inte hade sett innan.

Vi har en hel del ytterligare material att lägga upp, vi får hoppas webmasterns inspiration håller ett tag in i vintersäsongen... :)

Kika in på länken: www.jgj.se

Hälsar,
Anders Ö

PS. har någon här tillgång till mer info kring JGJ, hör gärna av er!
Mikael Blom

Re: Nytt material på JGJ.se

Inlägg av Mikael Blom »

Tack Anders för bilderna!
Speciellt bilden från Vedtorget 1968 där spår från JGJ fortfarande syns i asfalten. Den väckte ett minne till liv.

Någon gång runt 1970 hade vi varit på cirkus vid Cirkusplatsen, som området i hörnet Odengatan-Tullportsgatan kallades. Dvs JGJ stationsområdes sydvästra hörn. Efter föreställningen gick vi Tullportsgatan fram till Östra Storgatan för att ta bussen hem. När vi gick längs trottoaren pekade min far på några spårrester som syntes i gruset och gräset i trottoarkanten. Min far som var uppväxt vid norra delen av sjön Bunn berättade då att detta var spår från JGJ. Jag har senare tvivlat på min minnesbild och att det inte kunde finnas några spårrester så långt efter JGJ:s nedläggning. Bilden säger mig att det sannolikt inte alls var omöjligt.
Skriv svar