Fortfarande var det dock spårvagnar i hallen, men man hade väl transporterat bort övertalig materiel. Mustangerna hade försvunnit tidigare.
De sista spårvagnarna försvann på fredagen efter att rusningstrafikens vagnar körts ut för att aldrig komma tillbaka.De som inte behövdes på lördagen gick efter rusningstrafiken till Hammarby. De övriga fick övernatta utomhus natten mot lördag för att på lördag kväll gå till Hammarby.
T-banespåren kunde byggas klara efter att vagnhallen tömts på spårvagnar. Jag antar att fler T-banetransporter gick fredag-lördag även om det även måste gå arbetståg för att bygga om det sista på sträckan Telefonplan-Fruängen till T-bana. Uppställningsspåret i Fruängen var dock inte klart ännu då slingan måste tas bort.
Många intressanta bilar också. Folkvagnarna verkar tämligen moderna med stor bakruta. Är det en Renault 4CV vid bakdörrarna på bakre B29'an?
Nej, C4 2536 levererades 1963. Fantastisk bild dock som kanske förklarar varför jag aldrig 1960-66 såg en T-banetransport där jag bodde vid järnvägen söder om Huddinge. Slutmonteringen ägde kanske rum i Västerås och inte i Linköping. Någon som vet?
Min uppfattning är att tåget är ett lokalgodståg till Årsta/Hammarby från Tomteboda och att C4 slutmonterades i Linköping. Men de kanske - precis som de ombyggda C20 från Västerås - anlände till Stockholm på natten då vi vanliga oftast sov. (C30 går dock med TÅGAB på dagen (ofta lördag) Malmö-Årsta)
Ulf Diehl
Anders Sandgren skrev: ↑03 apr 2024, 12:16
Är det en Renault 4CV vid bakdörrarna på bakre B29'an?
Bakdelen på 4CV såg inte ut så. Bilen på bilden påminner i formen om en "Pelle svanslös". alltså en äldre Standard Vanguard, men jag tycker den är för liten för att vara en sådan.
Anders Sandgren skrev: ↑03 apr 2024, 12:16
Är det en Renault 4CV vid bakdörrarna på bakre B29'an?
Bakdelen på 4CV såg inte ut så. Bilen på bilden påminner i formen om en "Pelle svanslös". alltså en äldre Standard Vanguard, men jag tycker den är för liten för att vara en sådan.
Bilen framför den vita folkabubblan (mitt för dörren på den reklammärkta vagnen) förefaller vara en Fiat (600, 850? hmm).
Rätt vanligt med takräcke eftersom bagageutrymmet under framläppen på dessa var litet.
Nästa bil framför verkar vara en Triumph Spitfire, ledd av en Renault Dauphine.
Ulf Diehl skrev: ↑04 apr 2024, 10:13
Min uppfattning är att tåget är ett lokalgodståg till Årsta/Hammarby från Tomteboda och att C4 slutmonterades i Linköping. Men de kanske - precis som de ombyggda C20 från Västerås - anlände till Stockholm på natten då vi vanliga oftast sov. (C30 går dock med TÅGAB på dagen (ofta lördag) Malmö-Årsta)
Ulf Diehl