A25 438 + okänd B25 vid Tegeluddsvägen i sep 1964.
Mvh Gunnar
Tack för den informationen!
Spellistan i Helsingfors några dagar tidigare var:
2 månader senare såg spellistan ut såhär i Vancouver:Anders Sandgren skrev: ↑16 sep 2024, 22:39Spellistan i Helsingfors några dagar tidigare var:
Substitute,
Run Run Run,
Boris the spider,
I'm a Boy,
Happy Jack,
Pictures of Lily,
My Generation.
Möjligen hade man samma låtlista på alla åtta konserter på den skandinaviska turnén. Men någon jan ju ha bytts ut.
I slutet av My Generation slog Pete, Roger och Keith sopor av gitarr, förstärkare och trummor. John lär ha lugnt tittat på.
Detta lär ha gällt i Helsingfors men de gjorde nog likadant på alla konserter. Någon spellista eller recension har jag inte sett.
Tack för Troggs klippet. Hade inte sett det. Tiderna och säkerhet har förändrats sedan dess. Kidsen i filmen tilläts då att stå nära perrongkanten.Johan skrev: ↑17 sep 2024, 11:00 Tack för fantastisk information alla.
Nej, Bucket T kanske inte var med. Gruppen själva lär aldrig ha gillat den låten.
Kan inte se att SR någonsin spelade in The Who i Sverige men annars brukade radion bjuda på popkonserter varje eller varannan vecka.
Märkligt med filmmaterialet med The Hollies. Jag vet absolut att jag har sett filmsekvenser med ett popband som åker spårvagn från Norrmalmstorg ut på Strandvägen. Youtube gav inget så då måste det ha varit på SVT.
Åter till spåret, där var definitivt The Troggs. Odenplan ska det väl föreställa. Visad förut på olika forum tror jag.
https://www.youtube.com/watch?v=gSWInYFVksg