Hans Larsson skrev: ↑11 feb 2025, 17:33
Då hamnar saken i ett annat läge.
Har aldrig använt telefonen för att komma åt bilder på DM, men någon gång ska vara den första..
Öppnade JvmKBDB02395 (Kö första bilden) som exempel på Iphone 12; petar man på bilden går den över i visningsläge och låter sig zoomas med pincettgreppet, två fingrar diagonalt.
+ och - knapparna uppe till vänster på bilden är jättestruliga, lång fördröjning och dålig kontroll.
Felet ligger nog i appen för telefon.
i PCn funkar + och - helt OK.
Jag har ingen app för Digitaltmuseum, visste inte ens att det fanns en sådan. Jag har gått in på Digitaltmuseum via webläsare och det är tyvärr samma fel oavsett vilken webläsare jag provat med.
Det finns nog ingen app för just Digitalt Museum, jag tror Hans menade webbläsar-appen (t.ex. Safari på iPhone). Jag har f.ö. inga problem med digitalt museum i mobilen.
Vad använder du för webläsare i mobilen?
Det konstiga är att det funkat tidigare i min mobil och med Firefox som är min standard webläsare. Nu funkar det plötsligt inte, och inte med någon annan webläsare heller.
Hans Larsson skrev: ↑11 feb 2025, 19:36
Det finns en del att läsa om hur man bygger webbsidor så att de omformas till rätt format beroende på den uppkopplade klientens (mobil, läsplatta, PC-skärm) grafik:
Här finns en lättsmält kortversion: https://www.quora.com/Why-do-websites-l ... will-make-
Den länken funkar tyvärr inte. Får bara upp Page Not Found.
Jag har ingen app för Digitaltmuseum, visste inte ens att det fanns en sådan. Jag har gått in på Digitaltmuseum via webläsare och det är tyvärr samma fel oavsett vilken webläsare jag provat med.
Det finns nog ingen app för just Digitalt Museum, jag tror Hans menade webbläsar-appen (t.ex. Safari på iPhone). Jag har f.ö. inga problem med digitalt museum i mobilen.
Det konstiga är att det funkat tidigare i min mobil och med Firefox som är min standard webläsare. Nu funkar det plötsligt inte, och inte med någon annan webläsare heller.
Eftersom jag har iPhone, så använder jag webbläsaren Safari, som är standard i iOS (operativsystemet). Jag har förvisso Chrome-appen i telefonen också, och provar jag på den funkar det fint där också. Ibland kan den förstoringsbara bilden ta ett par-tre sekunder att ladda, men värre är det inte.
Eftersom jag har iPhone, så använder jag webbläsaren Safari, som är standard i iOS (operativsystemet). Jag har förvisso Chrome-appen i telefonen också, och provar jag på den funkar det fint där också. Ibland kan den förstoringsbara bilden ta ett par-tre sekunder att ladda, men värre är det inte.
Märkligt, Chrome funkar inte för mig. Som sagt har det funkat tidigare, sist jag var inne på Digitaltmuseum för nån vecka sedan funkade det. Nu funkar det inte oavsett webläsare. Jag provade att låta sidan vara men efter över en minut var fortfarande ingen bild inladdad.
Jaja, det är väl bara till att finna sig i att så är det med teknikens under.